Novinky Screenshoty Encyklopédia Charybdis | |
Novinky Staršie správy Príbeh Screenshoty Downloads Nazad na hlavnú stránku | Staršie novinky Staršie správy 12.Januára 2011 - Bugy, bugy, bugy! Vývoj stále pokračuje, aj keď ako sa zdá, dodržať termíny nie je momentálne vôbec jednoduché... V pláne bolo len asi 5 bodov úprav, ktoré bolo treba na hre urobiť, no nečakaná záplava bugov značne oddialila RC verziu. Behom testovania prvých dvoch máp som objavil nových asi 15 bugov, pričom viacero dosť veľkých, takže ďalší čas na opravy bol nevyhnutný. Našťastie, väčšina je už fixnutá. Okrem samotnej hry som pred nejakým časom začal programovať aj editor, pomocou ktorého by bolo trochu jednoduchšie editovať herné údaje a hoci neviem ešte presne kedy, aj tento sa objaví na stiahnutie spolu s IVI enginom. Jediné, k čomu som sa ešte neodhodlal, je vydanie zdrojových kódov. Najväčším dôvodom, pre ktorý hru nevyvíjam ako open-source, ale iba ako freeware je fakt, že úprava kódu a moje poznámky sú miestami... neestetické J Posledná novinka sa týka herného sveta. Nápady pribúdajú a samotná hra bude mať podľa všetkého dve pokračovania. Druhá časť pritom nebude priamym pokračovaním, ale skôr akýmsi „spinoffom“, doplňujúcim udalosti, ktoré sa udiali „medzičasom“, ale priamo súvisia s hlavnou dejovou líniou. Navyše, ak sa podarí, mala by to byť hra väčšia, aspoň čo do dĺžky hracej doby a samozrejme na „novšom“ IVI engine. Nápadov na hry mám viac, takže zrejme kým príde na pokračovanie „Kráľovstva...“, vznikne ešte nejaká iná hra. Nápadov mám opäť viacero. 4.Decembra 2010 - Tretia beta verzia na stiahnutie! Mesiac tvrdej práce priniesol svoje ovocie. Tretie beta demo je k dispozíci k stiahnutiu. Podrobnosti o stave vývoja boli aktualizované a spolu s nimi aj change log. Pribudly aj dva nové screenshoty. Hrdo môžem vyhlásiť, že týtmo krokom je hlavná časť hry dokončená a ja sa môžem začať venovať jej dolaďovaniu. Po softvérovej stránke ešte treba opraviť pár bugov (napr. s ukladaním pozícií), dokončiť kód pre zmenu fullscreen/window módu a po dejovej stránke pridať trochu humoru a pár dodatočných textov. Samozrejme, ešte kopa drobností k tomu, ako je testovanie a trebárs výroba obalu na CD. Ale to už sú tie príjemnejšie starosti... predpokladám, že ďalšia verzia, tentokrát už naozaj RC, výde podstatne skôr, než tretie beta demo po druhom (Čo bolo spôsobené hlavne pomalým tvorením grafiky pre tetiu mapu). Celá hra musí byť kompletná ešte tento rok, akože sa Kamil volám! 29.Októbra 2010 - Druhá beta verzia na stiahnutie! Som rád, že konečne môžem odprezentovať ďalšiu beta verziu hry. Práce na hre sa dostávajú do posledného štádia - dokončil som prerobenie grafiky druhého levelu a začínam s posledným levelom. To je taktiež posldná "hrubá" práca, ktorá ma ešte čaká. V novej betaverzii je taktiež funkčné základné ozvučenie hry (použité sample budú ešte nahradené alebo upravené) a hudba zatial nie je prítomná. (Ešte nie je rozhodnuté, či vôbec nejaká v hre bude). Demo obsahuje taktiež intro, ktoré sa tiež ešte bude upravovať. Objavili sa aj isté neduhy v kóde, ako nesprávne resizovanie obrázkov, zle vyriešená priesvitnosť niektorých objektov a pod., a tieto budú samozrejme fixnuté v najbližšej, pri troche šťastia poslednej, testovacej verziii. Demo je ako obvykle k dispozícii v sekcii downloads. 27.Septembra 2010 - Ozvučenie hry Za posledné dni som dokončil prácu na "zvukovom engine", takže hra nakoniec bude ozvučená hudbou aj zvukovými efektami. Kód mi umožňuje použiť takmer neomedzené množstvo WAV samplov a prehrávať pri tom hudbu na pozadí, takže možnosti sú výborné. No ako sa ukázalo, nájsť vhodné sample už tak jednoduché nie je, pokiaľ majú byť naozaj špeciálne vhodné k danej hre. Rovnakým problémom je aj hudba - momentálne som oslovil pár priateľov hudobníkov, tak dúfam že sa mi podarí zaangažovať aspoň jedného z nich k vytvoreniu úvodnej hudby či efektov. Týmto pádom som takmer na konci s vývojom po technickej stránke - čo zostáva, sú hlavne obrázky k miestnostiam, predmetom a doladenie deja. Pevne verím, že finálna hra je už veľmi blízko. Okrem toho, na stránku som pridal manuál k IVIca enginu v1.0, čo je síce zastaralejšia verzia, ale aspoň sa skompletizuje moje portfólio. Je to taktiež nutná pomôcka pre všetkých, ktorý by chceli naprogramovať hru práve v tomto engine. (vrátane mňa, keďže po dlhších časových prestávkach sa v tom strácam tiež :-) ) 23.Septembra 2010 - Beta verzia na stiahnutie Vývoj hry napreduje čoraz rýchlejšie - k dispozícii je už Beta verzia hry. Prináša hlavne dokončenie tretej mapy a niekoľko menších úprav, ale hra je po obsahovej stránke plne dohrateľná. Momentálne sa púšťam do programovania zvukového enginu, ktorý je už z časti hotový a veľmi pravdepodobne sa objavý v druhej beta verzii. Oproti pôvodným plánom som však musel ubrať na grafickom spracovaní mapy podzemia, keďže moje výtvarné schopnosti sú v tomto smere omedzené. Posledné dva experimenty ako "nakresliť" grafiku miestností zlyhal, takže som sa takticky uchýlil k možnosti "lepší vrabec v hrsti, ako holub na streche". Pristúpil som teda k jednoduchšiemu štýlu, ale aspoň trochu prehľadnému. Rád by som ešte vylepšil aj grafiku prvej mapy, ale vzhľadom na časové nároky to nie je isté. V sekcii screenshoty som pridal nové obrázky z beta verzie. 7.Septembra 2010 - Vývoj napreduje nad očakávania dobre Zdá sa, že rýchlosť vývoja sa v poslednej dobe trochu zrýchlila. Podarilo sa mi dokončiť ďalšiu verziu, tentokrát ovšem BETA demo! Hra je týmto pádom skompletizovaná, obsahuje všetky texty a viacmenej aj grafiku (tá zostáva čiastočne v alpha/beta prevedení), engine by už nemal obsahovať žiadne veľké nedostatky. V tejto BETA fázi sa budem viac sústreďovať na dokončenie grafiky, a konečne sa pokúsim hru ozvučiť. Tu môže dôjsť k zdržaniu, keďže zvukový rutiny z iných projektov ktoré som robil nefunguje s "Lazarusom" kompatibilne a má niekoľko kľúčových problémov. Musím teda naprogramovať nové rutiny a samozrejme získať tú správnu atmosferickú hudbu... Tento týždeň by sa mala objaviť na stránke BETA verzia na stiahnutie. Pravdepodobne potrvá asi ďalší týždeň - dva, kým sa mi podarí vyriešiť ozvučenie hry a nevviem odhadnúť koľko času mi potrvá kreslenie nových obrázkov do hry. Vzhľadom na to, že som medzičasom značne "vylepšil" techniku kreslenia a spracovania grafiky do hry, dúfam že to bude v dohľadnej dobe. Ďalšou verziou potom bude BETA2, kde by už malo byť vidieť výsledky tejto práce. Ak všetko pôjde tak ako má, ďalšie demo bude označené ako RC verzia a bude obsahovať kompletnú hru (vrátane tretej mapy a snáď aj "Intra"), Táto sa neskôr (s prípadnými drobnými bug fixami) stane finálnou verziou. Na stránke pribudli informácie o zmenách počas vývoja projektu. (Change log) Takže otvárajte šampanské, cieľ je na dohľad! 16.Augusta 2010 - Alpha demo 3 je k dispozícii! Po náročnom týždni môžem predviesťuž aj tretie alpha demo hry. Toto je posledné demo z alpha štádia, ďalšie demo už bude označené ako BETA, kde všetky základné a potrebné súčasti hry už budú zakomponované a hrateľné. (Tretia mapa bude pravdepodobne pre hráčov ukrytá, aby nebola vyzradená pointa hry.) Medzi najvýznamnejšie zmeny patrí zmena grafiky prvej mapy (pridaná prepracovanejšia verzia) a pribudla tretia (pre hráčov ukrytá) mapa. 7.Augusta 2010 - Alpha demo 2 je k dispozícii! Po asi troch mesiacoch od prvej alpha verzie sa mi konečne podarilo dosiahnuť ďalšiu métu, a tou je Alpha demo 2! V tomto deme je možné odohrať aj "druhý level hry", odohrávajúci sa v podzemí. Samotný kód hry prešiel viacerými zmenami a taktiež som značne zapracoval na grafike. Po zvážení som sa však nakoniec rozhodol, že grafiku samotných miestností hry zmením až v beta verzii, takže hoci je grafika prvého levelu už prerobená do podstatne lepšej verzie, k dispozícii bude až v neskorších verziách. Momentálne je potrebné viac sa sústrediť na samotný kód a skriptovanie hry, keďže vývoj grafiky je časovo podstatne viac náročný. Demo je k dispozícii pre platformy Linux (32-bit) a Win64, čoskoro pribudnú ďalšie verzie (minimálne pre Win32). 1.Augusta 2010 - Nové alpha demo v dohľadnej dobe Po dlhšej odmlke sa dostávam k bodu, keď je nové demo takmer hotové. Ďalšia mapa je naskriptovaná, texty napísané a grafika doplnená. Zostávajú záverečné úpravy a korekcia textov. Pokiaľ to čas dovolí, behom nasledujúceho týždňa by sa mohlo objaviť ďalšie alpha demo na stiahnutie. Vzhľadom na to, že v poslednej dobe som bol časovo veľmi vyťažený, vývoj nemohol prebiehať rýchlejšie. Aj z toho dôvodu som sa rozhodol, že odtránim fixné dátumy v "pláne vydania verzií" a že čas bude udávaný len orientačne. Momentálne síce pracujem na hre pomalšie, ale pracujem! 22.Júna 2010 - Niečo o príbehu Pribudlo viacero zmien - je tu nová podstránka ohľadne príbehu a herných lokácií (príbeh) a upravené podstránky o hre a stav vývoja, zmenou prešla aj táto podstránka. V posledných dňom som veľa experimentoval s grafickým prevedením a fixovaním väčších bugov. Keďže druhý level hry je takmer hotový (v alpha prevedení grafiky), už čoskoro sa objaví nové alpha DEMO hry, ktoré by mohlo byť konečne aj v Linuxovej prípadne FreeBSD verzii. 15.Júna 2010 - Nový webhosting Oddodnes je stránka projektu "Kráľovstvo červených stromov" umiestnená na novom webhostingu, ktorý dúfam pokryje všetky požiadavky, ktoré sú od neho očakávané. V sekcii Stav vývoja pribidli zaktualizované informácie. Najviac času teraz venujem tvorbe webu a kresleniu grafiky do hry, čo sa ukázalo ako práca na "dlhšie posedenie". Výsledok je ovšem podstatne pôsobivejší, než jednoduchšia grafika z Alpha DEMA.Objavili sa aj nové závažnejšie bugy v Alpha verzii, takže sa s najväčšou pravdepodobnosťou v blízkej dobe objaví nová verzia dema. Najstaršie novinky 10.Jún 2010 - Vitajte na území "Charybdy" |
Charybdis voyage game project (c) 2009 - 2013 Kamil Dubík | |